Lurer du på noe om eDOCS InfoCenter, og om det kan passe for deg og din bedrift?
Send oss en melding, så tar vi kontakt.
I denne videoen forklarer Torgeir hvordan metadata kan gjøre kaos om til kunnskap i din bedrift.
Lurer du på noe mer? Les gjerne artikkelen vår Derfor bør du gå fra mapper til meta når du organiserer filene dine.
Eller så er du selvsagt velkommen til å booke en prat med en av våre dyktige rådgivere for å høre hvordan din bedrift kan bruke eDOCS InfoCenter til å bli mer effektive innen dokumenthåndtering.
Der vi tidligere brukte mapper for både lagring og gjenfinning, kan metadata satt på dokumentet sørge for at dokumentet vises til de rette personene i rett tid, og det kan følge regler og automatisering.
Metadata sørger for at det blir raskere og enklere å finne igjen informasjonen vi trenger når vi trenger den.• eDOCS InfoCenter benytter metadata når du lagrer dokumenter. Du tagger dokumentene dine med små, digitale merkelapper. Dette hjelper både deg, dine kolleger og IT-systemene til bedriften din, samt fremtidige kolleger og systemer, med å alltid kunne finne den nødvendige informasjonen ved behov.
En del felter er standard og påkrevd, mens andre er valgfrie.
Det er også en del felter som fylles inn automatisk ut fra hvem som oppretter dokumentet, hvilken avdeling denne tilhører med mer.
Profilkort tilpasses hver enkelt kunde slik metadataene gir mening for den som oppretter dokumentet.
Den første og åpenbare bruken av metadata er søk og gjenfinning. Dette blir langt enklere og raskere når man har merket dokumenter med metadata.
Med en mappestruktur må et dokument lagres på ett bestemt område i én bestemt mappe. Men ofte kan det være et dokument som kan høre til flere steder, og man får da et dilemma: Hvor skal dokumentet lagres.
Gjenfinning skjer ved hjelp av metadata, med avansert og raskt søk + filtrering, og ikke ved å bla seg gjennom mapper og filstrukturer.
Basert på metadata kan man sette på ulike regler. For eksempel at visse dokumenter skal vises i en egen "flis" i InfoCenter for rask tilgang. Dette blir da en beholder med informasjon som har en eller flere felles "merkelapper".
Det er også mulig å sette opp automatiske arbeidsflyter som automatisk sender dokumenter til mottakere basert på forskjellige variabler, som f.eks. at en ny versjon av dokumentet er publisert, eller at noen har blitt tilordnet en oppgave.
Enten du skal over i sky, eller skal slå sammen to avdelinger eller selskaper, så er migrering ofte nødvendig. Med filer og mapper kan dette fort bli en svært krevende og langvarig prosess. Med metadata kan migrering gjøres enklere og mer automatisk.
Book et møte hvor vi sammen kan se på hvordan eDOCS InfoCenter kan fungere for din bedrift.
Send oss en melding, så tar vi kontakt.
Tlf. 45 20 70 00
Stokkamyrveien 13
4313 Sandnes
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
Support for eksisterende kunder
servicedesk@contesto.no