Lurer du på noe om eDOCS InfoCenter?
Send oss en melding, så tar vi kontakt med deg.
En av de største fordelene med et dedikert dokumenthåndteringssystem som eDOCS InfoCenter er mulighetene rundt versjonshåndtering. Med InfoCenter kan du være trygg på at du har den sist oppdaterte og rette versjon av et dokument.
Vil du vite mer om eDOCS InfoCenter og versjonshåndtering?
Når du gjør endringer i et dokument, kan du velge om du ønsker å opprette en ny versjon av dokumentet, eller om du skal fortsette å lagre dokumentet som samme versjon. Med gode interne rutiner om versjonshåndtering, vil du få god kontroll på informasjon og innhold.
Det å ha flere versjoner av et dokument betyr at du ikke sitter med utallige dokumenter i en mappe, men du har ett dokument, men enkel tilgang til alle versjoner av dokumentet, samt historikk på hvem som har gjort hva, og på hvilket tidspunkt.
Alle versjoner av et dokument tilgjengelig
Alle dokumenter i eDOCS InfoCenter har en egen fane med Versjoner. Her kan man se alle ulike versjoner, hvem som har jobbet på dem, når de har blitt endret og med kommentarer på versjonene.
Du kan også åpne tidligere versjoner for å finne igjen eldre endringer eller informasjon som har gått tapt i nye versjoner.
Med versjonshåndtering i eDOCS har du med andre ord en sikkerhetskopi av samtlige versjoner og endringer av et dokument, fra det ble opprettet og frem til siste og gjeldende versjon.
Publisering er en smart funksjon når det kommer til versjonshåndtering. Med publisering kan du for eksempel sørge for at alle benytter siste og korrekte versjon av firmapresentasjonen.
Den publiserte versjonen er den eneste som er tilgjengelige for alle, mens tidligere og nyere (uferdige) versjoner vil kun være tilgjengelig for de som utvikler og jobber videre med dokumentet.
Mange har nok opplevd at det sirkulerer gamle versjoner av et dokument. Med eDOCS InfoCenter er alle dokumenter lagret på ett sentralt arkiv, og man kan publisere ut nye versjoner av dokumenter og «låse» gamle versjoner.
På den måten sørger man for at hele organisasjonen bruker den riktige og oppdaterte versjonen av eksempelvis firmapresentasjonen, samtidig som man tar vare på historisk informasjon i de gamle versjonene.
Book et møte med oss for å se hvordan versjoner og andre nyttige funksjoner i eDOCS InfoCenter kan gjøre din dokumenthverdag bedre.
Send oss en melding, så tar vi kontakt med deg.
Tlf. 45 20 70 00
Stokkamyrveien 13
4313 Sandnes
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
Support for eksisterende kunder
servicedesk@contesto.no